wtorek, 20 sierpnia 2013

Zdrowe odżywianie hot or not ? :)

Dzień Dobry Kochani :)) Dzisiaj spróbuję Was  nakłonić do zdrowego odżywiania :) A nóż widelec, może mi się uda :) Ja od prawie trzech miesięcy jestem na dość restrykcyjnej diecie zdrowotnej, która wyklucza u mnie  : gluten, mleko , jajka, kukurydze, pomarańcze, cytryny, nasiona strączkowe, orzech nerkowce i chyba coś jeszcze, ale już nie pamiętam , ponieważ za dużo tego jest :) Na początku, byłam załamana, ponieważ nie mogę jeść nic przetworzonego, czyli prawie nic co sprzedają w sklepie ,  nawet teraz miewam kryzysy i potrafię płakać o kawałek bułki i kiełbasy :))  A zmierzam  do tego , że od kiedy nie jem tych rzeczy , czuję się dużo lepiej, lżej i mam więcej energii :) Mam dla Was kilka pomysłów na zdrowe i SMACZNE jedzonko :)  Zamiast żelek polecam Wam suszone owoce ( np. żurawina , winogrono ), słyszeliście o naleśnikach gryczanych, bez jajek i mleka ? Przepis :
- mąka gryczana, możecie też dodać amarantusa, z kasztanów jadalnych , lub jaglaną
- siemię lniane ( zamiennik jajek ),
- mleko ryżowe ( moja mama sama robi ) :))
- woda gazowana,
- dla koloru możecie dodać trochę kurkumy,
- możecie również dodać cynamonu,
Żeby były słodkie zawsze polewam je syropem z agawy , ponieważ ja cukru też zbytnio nie mogę :)

Pierogi z mąki gryczanej :)
- 200 g mąki gryczanej,
- 100 g maki ziemniaczanej,
- 1 łyżka oleju rzepakowego,
 - 1/2 łyżeczki soli,
- 250ml wrzątku


Mąki wymieszać, dodać sól i ponownie wymieszać, zrobić wgłębienie i stopniowo dodawać wrzątek i wyrabiać, aż będzie elastyczne . Możecie je jeść np. ze szpinakiem, lub z tym , z czym chcecie :)


Składniki na litr mleka ryżowego

 
woda do ugotowania ryżu + 3-4 szklanki wrzątku do rozrzedzenia napoju

Słyszeliście o cieście marchewkowym ? :D Podobno jest pyszne :)
Podobał Wam się taki post ? :)
Buziaki ;**





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 komentarzy:

  1. ja sądzę, że jak najbardziej HOT!

    ladifmel.blogspot.com

    obserwuję. ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis ciekawy a zdjęcie jedzenia wygląda bardzo apetyczne trzeba będzie spróbować :)

    ja zapraszam do mnie: http://richikililu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba koniecznie spróbować ;)
    Pozdrawiam madameglitter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis i blog!:)
    U mnie obserwacja za obserwację! Napisz u mnie jeżeli chcesz abyśmy się obserwowały :D

    Zapraszam do mnie:
    assymetryczna.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ŁAŁ! Ale świetny przepis! ;)


    pastelowe-lovee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy przepis, chciałabym go kiedyś wypróbować. Ja już kilka razy zabierałam się za zdrowe żywienie, ale długo tak nie potrafię wytrzymać >.<

    http://mijimenya.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto marchewkowe bardzo przypomina piernik,ale jest po prostu pyszne!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy przepis!

    http://iga-aa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. HOT:) to dziś jest na topie, ale czasami warto wrzucić na not i zjeść np schabowego czy placki ziemniaczane i inne pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Hehe spróbuję to zrobić bo wygląda świetnie <3 zrobione tak że normalnie jak profesjonalistka

    kariandfashion.blogspot.com każdy kto zaobserwuję może liczyć na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasto marchewkowe jest pycha. sama nie robilam, ale mialam okazje sprobowac :)

    http://thenotebookandapen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń